JUAL BELI ONLINE AMAN MENYENANGKAN: Keunggulan Teknologi VNT

Minggu, 09 Desember 2012

Keunggulan Teknologi VNT

Keunggulan Teknologi VNT (Variable Nozzle Turbo) pada mesin baru Toyota Fortuner Diesel terbukti secara signifikan mampu meningkatkan output kuasa dan tork pada sistem tersebut.
Setelah melalui proses uji cuba pada mesin baru Toyota Fortuner VN Turbo, di dapat kesimpulan yang sangat menggembirakan iaitu pengeluaran tenaga meningkat dari 102 PS/3600rpm menjadi 144ps/3400rpm. Sedangkan tork sebelumnya 26.5kgm/1600 - 2400 rpm meningkat menjadi 35kgm/1600-2800rpm.Keistimewaan Turbo pada mesin baru Toyota Fortuner Diesel jika di bandingkan dengan Turbo biasa. Turbo Biasa memerlukan putaran turbin yang kecang agar sistem kompresor pada mesin tersebut dapat bekerja dengan maksima, sedangkan sistem kompresor VNTurbo pada mesin baru Toyota Fortuner Diesel tetap bekerja efektif meskipun putaran turbin rendah.
Antara Gaya Hidup Dan Keperluan
 
Toyota Fortuner VN Turbo selain di rancang khusus untuk mengutamakan kualiti prestasi di jalan raya, Toyota Fortuner VN Turbo juga sesuai bagi anda yang mengidamkan kereta untuk petualangan.Pasukan PT.Toyota Astra berkomotmen untuk terus berusaha semaksima mungkin untuk memenuhi keperluan masyarakat yang mendambakan kereta mesra alam sekitar, reka bentuk elegant, sporty, trendy, harga berpatutan, irit bahan bakar, mampu melepasi medan berat dan lain sebagainya.Toyota Fortuner VN Turbo Semakin Tangguh dengan sistem Fortuner SUV Terbaik.SUV (Sport Utility Vehicle) adalah kenderaan yang di rancang kusus untuk medan berat sehingga berkemampuan menembus medan off road.


Sistem Fortuner SUV Terbaik yang di miliki oleh Toyota Fortuner VN Turbo mempunyai penggerak empat roda 4WD (4 × 4) dan mempunyai keupayaan daya angkut beban lebih berat daripada kenderaan biasa.Oleh kerana itu, Toyota Fortuner VN Turbo termasuk kategori kereta off road berkat adanya sistem Fortuner SUV Terbaik pada unit tersebut.


Toyota Fortuner VN Turbo adalah merupakan kereta idaman saya. Mengapa saya memilihnya?
 
Selain memiliki banyak keistimewaan dan keunggulan baik itu pada mesin barunya yang tangguh, Toyota Fortuner VN Turbo juga sesuai bagi semua kalangan, baik itu anda yang masih berjiwa muda mahupun Pejabat.Memiliki kereta yang elegant, sporty dan trendy adalah impian Saya dan itu ada pada Toyota Fortuner VN Turbo.Uji Ketangguhan Toyota Fortuner VN Turbo Dengan menenpuh Perjalanan FORTUNER Jakarta - Rome EUROASIA


* Fastron Euro Asia I Di Mula.Fastron Euro Asia I adalah petualangan uji ketanguhan Toyota VN Turbo melintasi puluhan Negara menempuh jarak puluhan ribu km dari Kuala Lumpur menuju Itali Rom.Berhad Fastron Euro Asia Yepe Expedition pada tahun 2011 berjaya dan itu merupakan salah satu berkat kerjasama dengan Toyota Fortuner.Empat unit Toyota Fortuner SUV Terbaik di turunkan dalam rangka mengambil bahagian pada tour Fastron Euro Asia I 23 July 2012 yang lalu. Untuk menenpuh perjalanan panjang itu pasukan Toyota Fortuner tidak banyak melakukan perubahan pada kereta dan masih Standard Kilang.
Untuk menyokong pasukan Toyota Fortuner dalam melakukan perjalanan panjang, bengkel Yanatta Auto Works di Pondok Indah Jakarta Selatan di tunjuk dan di percaya untuk mempersiapkan SUV.
Pengakuan nurdianto sebagai kepala bengkel Yanatta Auto Works mengatakan:"Ubahan yang kami lakukan sebenarnya tidak banyak, mas. Kami hanya diminta untuk membuat roof rack, Winch (katrol derek), side guard untuk bracket High Lift Jack (dongkrak untuk mengangkat kereta hingga 1 meter), dan terkini rak besi di bahagian Bagasi ".


"Tadinya sempat mau di pasang bull bar, tapi kita lepas lagi kerana adanya larangan menggunakan bull bar di negara tertentu di Eropah. Sedangkan untuk sektor mesin dan lain dibiarkan tetap standard kilang, "tambah nurdianto sambil tersenyum ramah.

 * Fastron Euro Asia IITernyata jalan tidak selalunya lancar. Pada saat pasukan Fastron Euroasia Yepe Expedition mengikuti tour Fastron Euro Asia II berlaku bencana alam di bandar Bangkok Thailand dan saat itu juga pasukan Fastron Euroasia Yepe Expedition berada di Negara tersebut.Berkat kerjasama pasukan Toyota Fortuner dan di dukung oleh empat unit Toyota Fortuner yang tangguh akhirnya berjaya menerjah banjir besar yang di akibatkan oleh hujan lebat yang mengakibatkan empangan jebol.Setelah berjaya melewati terjangan banjir besar pasukan Toyota Fortuner memutuskan untuk melawat bengkel rasmi Toyota yang berada di Bangkok Thailand. Setelah di periksa secara terperinci ternyata ke empat kereta Toyota Fortuner tidak mengalami kerosakan. Empat unit Toyota Fortuner hanya melakukan rawatan ringan iaitu berupa penambahan oli dan langsung bergegas meneruskan perjalanan menuju sempadan Laos Thailand.

* Fastron Euro Asia IIIPada Fastron Euro Asia III Pasukan Toyota Fortuner menghabiskan masa 19 hari dan 18 malam untuk melintasi Negeri China. Ya, Kali ini target petualangan pasukan Toyota Fortuner pada Fastron Euro Asia III adalah China Negara sebagai Asia Tenggara dan Asia Tengah.


Negeri Gansu yang terkenal dengan padang pasir Mingsha Mountain tepat di bandar Don Huang merupakan tempat persinggahan pertama oleh pasukan Toyota Fortuner.Pada saat pasukan Toyota Fortuner berada di bandar Don Huang, ketika itu suhu mencapai 1 drajat Celsius. Meskipun demikian, pasukan Toyota Fortuner dan empat unit Toyota Fortuner tetap tangguh melaluinya.Semak Video Uji Ketangguhan Toyota Fortuner VN Turbo Pada Tour Fastron Euro Asia di bawah ini.

* Fastron Euro Asia IVSetelah berjaya melepasi beberapa Negara dan telah menempuh puluhan ribu kilometer, kini pasukan Toyota Fortuner dan empat unit Toyota Fortuner kembali menjelajah Kyrghyztan yang di juluki sebagai Gunung Es di Asia Tengah. Keadaan suhu pada saat itu sama seperti di bandar Don Huang Fastron Euro Asia III sebelumnya dan kadang-kadang suhu berada di bawah 1 drajat celsius.
Empat unit Toyota Grand Fortuner dengan gagahnya melintas di atas batu salji dengan jalan yang berliku-liku. Bagi pasukan Toyota Fortuner itu merupakan penyemangat untuk terus maju dan sekaligus sebagai pengalaman yang tak dapat dilupakan.
Sungguh merupakan kebanggaan tersendiri bagi PT.Toyota Astra kususnya pasukan Toyota Fortuner yang terjun langsung dalam tour tersebut kerana empat unit Toyota Fortuner berjaya melepasi setiap halangan dan rintangan yang menerjah tanpa adanya kerosakan yang bererti.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar